FlixBus:Dienstregelingen, tickets en routes van de vervoersmaatschappijen

Wanneer reis je?

Beste prijs

Vergelijk actuele reizen van A naar B met trein, bus en vlucht

Eenvoudig boeken

Plan met een overzicht van beschikbare reizen van 500 maatschappijen

Tevreden reizigers

Boek tickets net als 30 miljoen anderen uit 120 landen
  • landen: 20

    Voorzieningen

  • Stopcontact
  • Wifi
  • Versnaperingen
  • Media
  • AC
  • WC
  • Stoelreservering
  • Baggage
  • Fietsen toegestaan

Algemene informatie over FlixBus

Het bedrijf FlixBus is een Europese intercitybusdienst ontstaan uit een fusie in januari 2015 uit Duitslands' twee grootste busmaatschappijen Flixbus en MeinFernbus. De fusie is te danken aan de liberalisering van de intercitybusmarkt die van start ging in Duitsland in 2013, waarna Frankrijk volgde doordat in augustus 2015 de wet van Macron werd ingediend. Inmiddels is de jonge start-up in 15 landen, voornamelijk in West-Europa, actief. 3 December 2015 is dan ook Nederland aan de beurt. FlixBus start met 180 dagelijkse rechtstreekse verbindingen tussen 9 steden. Doel is om in 2016, elke stad met meer dan 100.000 inwoners met elkaar te verbinden.

Verbindingen | Diensten | Comfort | Ticketprijzen | Duurzaamheid | FAQ's

Populaire verbindingen in Nederland


Terug naar top

Diensten van FlixBus

Opmerkelijk is dat FlixBus zelf geen enkele bus bezit, maar samenwerkt met sterke kleine en middelgrote busbedrijven in Europa. Alle partners waarmee ze samenwerken moeten voldoen aan de hoogste comfort- kwaliteits- en veiligheidsnormen. Ook staat duurzaamheid hoog in het vaandel. Tegelijkertijd streven ze er ook naar om hun klanten de beste prijs aan te bieden.



Terug naar top
Flixbus

Comfort

Klantwaardering is zeer belangrijk voor FlixBus. Ze doen er dan ook alles aan om het de reiziger zo gemakkelijk mogelijk te maken tijdens de reis. Aan boord van de langeafstandbus bevindt zich gratis WiFi, ruime zitplaatsen met comfortabele stoelen die individueel instelbaar zijn, 220 V stopcontacten, eten en drinken is beschikbaar gedurende de gehele reis en er is een toilet beschikbaar. Per persoon is het toegestaan 2 ruimbagage stuks mee te nemen tot een totaal limiet van 30 kg en een stuk handbagage tot 7 kg. Kinderzitjes zijn beschikbaar op aanvraag.


Terug naar top

Ticketprijzen

De kaarten zijn in vergelijking met andere transportmiddelen relatief goedkoop. De prijzen kunnen veranderen en zijn afhankelijk van de datum van de boeking en lopende promoties. De tickets worden na de boeking per e-mail toegestuurd, welke men dient uit te drukken of op de smartphone moet kunnen weergeven in de bus tijdens vertrek. Kortingen zijn beschikbaar voor kinderen tot 15 jaar, en voor mensen met een beperkte mobiliteit. Speciale aanbiedingen voor groepen van 3 of meer zijn beschikbaar op aanvraag.


Terug naar top

Duurzaamheid

FlixBus hecht waarde aan milieubewust reizen en aan een lage CO2 uitstoot. Statistisch is aangetoond dat de bus de minst milieu-belastende manier is om te reizen over lange afstanden. Je kunt met FlixBus zelfs CO2 neutraal reizen. Als officieel Atmosfair partner kan men bij FlixBus een vrijwillige klimaatcompensatie doneren waardoor duurzaamheid in acht genomen wordt. Dit kan heel simpel door tijdens het boekingsproces de optie “Ecologische bijdrage – CO2 compensatie” aan te vinken. Het bedrag wordt geïnvesteerd in een gecertificeerd klimaatbeschermingsproject, opgezet volgens de internationale ecologische normen; op deze manier wordt jouw CO2-uitstoot gecompenseerd.



Terug naar top

FAQ's

  • Per ticket mag je meenemen: Één stuk handbagage (max. 42 x 30 x 18 cm, max. 7 kg) 2 stuks ruimbagage (max. 67 x 50 x 27 cm, max. 30 kg gecombineerd)
  • Extra bagage: Het is mogelijk om een derde stuk bagage mee te nemen. Deze bagage moet binnen de bagage-afmetingen passen. Elk stuk extra bagage kost €5 en moet tijdens je boeking aangemeld worden, uiterlijk 48 uur vóór vertrek.
  • Bijzondere bagage: Bij de meeste bussen is het mogelijk om een fiets van standaard formaat, zonder grote accessoires zoals kinderzitje, mee te nemen (max. 25 kg). De fiets kan tijdens je boeking bijgeboekt worden tegen een extra prijs van €9. Dieren mogen niet mee in de bus, tenzij het om een blindegeleidehond gaat. Rolstoelen mogen gratis mee.
  • Online-boeking: automatische incasso, creditcardbetaling (VISA of MasterCard), PayPal, DirectEbanking en iDeal.
  • Bij de buschauffeur: contant. Je krijgt een ontvangstbewijs. Let op: bij de buschauffeur kun je alleen tickets kopen voor het normale tarief. Speciale tarieven en kortingen zijn alleen online of bij onze verkooppunten/reisbureaus verkrijgbaar. Het is momenteel niet mogelijk om aan boord met pin te betalen.
  • Bij verkooppunten/reisbureaus: alle betaalmethoden van het verkooppunt, waaronder met contant geld.
  • Ja, op de website onder "Boeking wijzigen/annuleren" of bij de verschillende verkooppunten/reisbureaus kun je de volgende wijzigingen tot 15 minuten voor vertrek doorvoeren.
  • De naam van de reiziger kan gratis worden gewijzigd, mits het ticket op dat moment dezelfde prijs heeft als op het moment van aanschaf.
  • Het ticket kan gratis geannuleerd worden. Er wordt in plaats van een terugbetaling een tegoedbon uitgegeven, welke een jaar geldig is.
  • Wanneer er omgeboekt moet worden moet men controleren of de gewenste nieuwe verbinding beschikbaar is. De huidige reis dient hierna geannuleerd te worden in ruil voor een tegoedbon. Boek hierna uw nieuwe reis met de verstrekte tegoedbon. Eventueel moet er, indien er verschil is, een restbedrag worden bijbetaald.
  • Mensen met een ernstige handicap reizen op vertoon van een gehandicaptenpas of passagiers met beperkte mobiliteit of vertoon van een relevante specialistische medische verklaring, met korting op het tarief. Daarnaast reist de begeleider en een hulphond gratis bij nationale reizen als de noodzaak hiervoor is opgenomen in de verklaring van de gehandicapte persoon. Passagiers met een handicap en hun begeleiders krijgen voorrang bij de zitplaatskeuze.
  • Het is niet mogelijk een zitplaats te reserveren. Er wordt aangeraden om 15 min voor vertrek bij de bus te zijn. Men kan dan zelf zijn plek uitzoeken.
  • Indien u iets bent vergeten of hebt verloren in de bus, kunt u op de website het formulier voor verloren voorwerpen invullen of contact opnemen met de klantenservice: +49 (0)1807 123 99 123.